Czy istnieje różnica między ochroną antykorozyjną a ochroną podwozia?
Ochrona podwozia zabezpiecza spód pojazdu. Jednakże, ponieważ rdza często powstaje w wyniku kondensacji w zamkniętych przestrzeniach nadwozia, zaleca się kompleksową ochronę DINITROL, obejmującą zabezpieczenie podwozia, wnęk i powierzchni zewnętrznych, aby zapewnić długotrwałą ochronę pojazdu.
Jak przebiega proces zabezpieczenia mojego samochodu?
Proces rozpoczyna się od dokładnego mycia i inspekcji pojazdu. Następnie, na podstawie indywidualnego planu dla danego modelu, wszystkie wnęki w podwoziu, drzwiach, masce itp. są traktowane cienką warstwą środka antykorozyjnego o doskonałych właściwościach penetracyjnych. Kolejno konserwowane są nadkola, części mechaniczne, a podwozie pokrywane jest odporną na zużycie powłoką. Na koniec pojazd jest ponownie montowany i dokładnie czyszczony.
Mój samochód wygląda dobrze. Dlaczego powinienem zabezpieczyć go przed rdzą?
Rdza rozwija się bezobjawowo i często zaczyna się od wewnętrznych części pojazdu. Wilgoć w zamkniętych przestrzeniach, takich jak drzwi czy progi, prowadzi do korozji, która staje się widoczna dopiero po pewnym czasie. Dlatego ważne jest, aby zabezpieczyć samochód zawczasu.
Czy podczas zabiegu będą wiercone otwory w moim samochodzie?
Wiele modeli pojazdów posiada fabrycznie wykonane otwory, które są zamknięte plastikowymi zaślepkami. Aby zapobiec korozji w ukrytych wnękach, czasami konieczne jest wykonanie dodatkowych otworów zgodnie z precyzyjnymi planami opracowanymi we współpracy z producentami pojazdów. Po zakończeniu konserwacji otwory te są zabezpieczane plastikowymi zaślepkami, co gwarantuje pełną ochronę wszystkich elementów pojazdu. Otwory wiercone są za zgodą klienta.
Co jeśli mój samochód ma już dużo rdzy?
Przed przystąpieniem do zabiegu pojazd jest dokładnie myty i oceniany pod kątem uszkodzeń korozyjnych. Luźna rdza i stare powłoki ochronne są usuwane. W przypadku poważniejszych uszkodzeń klient jest informowany o koniecznych działaniach naprawczych – przeprowadzamy je w większości przypadków „od reki”.
Czy zabezpieczenie antykorozyjne może uszkodzić elektronikę pojazdu?
DINITROL opracowuje profesjonalne plany zabiegów, które zapewniają, że komponenty elektroniczne, takie jak czujniki poduszek powietrznych czy czujniki ciśnienia, nie zostaną uszkodzone podczas procesu zabezpieczania.
Dlaczego regularne kontrole ochrony antykorozyjnej są ważne?
Podobnie jak dom czy ogrodzenie wymagają regularnej konserwacji, ochrona antykorozyjna powinna być sprawdzana co 2–3 lata. Może ona ulec osłabieniu na skutek zużycia czy otarć, ale takie uszkodzenia są łatwe do naprawienia.
W jaki sposób ochrona antykorozyjna zwiększa bezpieczeństwo pojazdu?
Rdza może osłabić mechaniczne części pojazdu oraz przewody hamulcowe, co stanowi zagrożenie bezpieczeństwa. Korozja osłabia również elementy absorbujące energię, co może obniżyć ochronę podczas kolizji. DINITROL zapewnia dodatkową warstwę ochronną dla całego pojazdu, zwiększając bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów poprzez zapobieganie korozji w czasie eksploatacji pojazdu.